NETFLIX - seriale przeze mnie polecane

Uwielbiam oglądać seriale! Robię to od wielu lat, dość regularnie. Od kilku miesięcy robię to na platformie Netflix. I dopiero tu poznałam dużo fajnych seriali. Na Instastory pytałam, czy chcecie zobaczyć wpis z polecanymi przeze mnie tytułami, większość z Was odpowiedziała twierdząco. Właśnie temu, zapraszam Was na krótką listę pozycji, które obejrzałam, a czy polecam? Zobaczcie sami. 

Źródło
Stranger Things

Akcja serialu rozgrywa się w latach 80. Wracając od kolegi, Will zaginął w tajemniczych okolicznościach. Jego matka i koledzy próbują go znaleźć. W tym samym czasie, w miasteczku pojawia się tajemnicza dziewczyna, która może mieć wiedzę na temat tego, gdzie jest Will. 
Serial mocno wciągający, trzymający w napięciu, momentami przerażający. 
Moja ocena: 10/10

Orange is the new Black

Piper Chapman za popełnione przestępstwo została skazana na 15 miesięcy odsiadki. Przewoziła walizkę pełną pieniędzy z transakcji narkotykowej, w którą wrobiła ją jej była dziewczyna Alex Vause. Trafia do żeńskiego więzienia, w którym swoją karę odbywają kobiety z różnych środowisk, o różnym pochodzeniu. Historia nie skupia się wyłączenie na Chapman, ale opowiada także o innych osadzonych i personelu więzienia. 
Serial mnie tak pochłoną, że sześć sezonów obejrzałam w 25 dni. A to mówi samo za siebie... 
Moja ocena: 10/10


Chilling Adventures of Sabrina

Na pewno kojarzycie bajkę Sabrina nastoletnia czarownica. A serial 1 Adventures of Sabrina jest wersją rozbudowaną i nieco mroczniejszą. Opowiada o nastolatce, która boryka się z trudami dojrzewania w dość nietypowy sposób. Jest pół człowiekiem, pół czarownicą. Ma rozterkę, którą stronę mocy wybrać. W tajemnicy przed przyjaciółmi i chłopakiem, przeciwstawia się złym mocom zagrażającym całemu światu. 
Serial przemyca dużą ilość elementów okultystycznych: wzywanie duchów, egzorcyzmy, laleczki Voodoo, obrzędy z elementami kanibalizmu. Oprócz tego wpisane są rozterki młodej kobiety, która ma tajemnice. Jeśli lubicie takie klimaty to bardzo polecam.
Moja ocena: 9/10

Riverdale

Betty, Archie, Jughead i Veronica, są paczką nierozłącznych przyjaciół, mieszkających w miasteczku Rivedale. W pierwszym sezonie ginie chłopak pochodzący z najbardziej wpływowej rodziny Blossomów. Nastolatkowie dążą do rozwiązania sprawy. 
W drugim sezonie, ktoś postrzelił ojca Archiego i próbują dojść do tego kto to zrobił. Zaś trzeci sezon ma w sobie elementy nadnaturalne i w dużej mierze fabuła kręci się wkoło morderczej zabawy w króla Gargulców. 
Pierwsze dwa sezony były mega, zaś trzeci jest mocno... dziwny. Mimo to, wciąż to oglądam, ponieważ teraz odcinki pojawiają się pojedynczo, co tydzień. 
Moja ocena: 10/10

Jane the Virgi

 Jane, dziewczyna po dwudziestce, w dzieciństwie zobowiązała się, że zatrzyma swoje dziewictwo do ślubu. Podczas wizyty u ginekologa, przypadkowo zostaje zapłodniona. I od teraz jej życie kręci się wokół jej dotychczasowego chłopaka Michaela, a ojcem jej dziecka - Rafaela. Kogo wybierze Jane? 
Na początku małe sprostowanie: to nie jest serial a telenowela. Dzieje się tam tak dużo, że czasem nie nadążałam, ale przez to tak się wciągnęłam w oglądanie, że cztery sezony uciekły tak szybko... 
Moja ocena: 8/10


Szkoła dla Elity 

Po zawaleniu się budynku szkoły publicznej, trójka uczniów trafia do ekskluzywnej hiszpańskiej szkoły dla bogaczy. W tym samym czasie dochodzi do morderstwa. Kto i dlaczego zabił? 
Serial wciąga od pierwszej minuty. Wciągnęłam go prawie na wdechu i nie było momentu na wydech. Bardzo polecam!
Moja ocena: 10/10

Bodyguard

Weteran wojenny David Budd, zostaje ochroniarzem minister spraw wewnętrznych, która za wszelką cenę walczy z terroryzmem. 
Serial to dawka mocnych wrażeń, zamknięta w 6 odcinkach. Lubię takie seriale, gdzie główny bohater to odważny człowiek, nie bojący się prawie niczego. 
Moja ocena: 10/10

YOU

Joe Goldberg, menadżer nowojorskiej księgarni, poznaje początkującą pisarkę Beck. W pewnym momencie zaczyna mieć obsesję na jej punkcie i chce ją poznać. Kiedy mu się to udaje, likwiduje każdą napotkaną przeszkodę, która stanie im na drodze do "szczęścia". 
Na początku było dość dziwnie, ale wciągnęło. Później jak już się przyzwyczaiłam do sytuacji, akcja się nieco zmieniła. A końcówka to w ogóle porażka. Myślałam, że skończy się inaczej. Ale czekam na drugi sezon... 
Moja ocena: 8/10

W między czasie oglądam też Czarne Lustro. 
A Wy co oglądacie? Może Wy mi coś polecicie? 

Pozdrawiam, AW. 



12 komentarzy:

  1. Znam trójkę z tego zestawienia -riverdale --> 2 pierwsze sezony faajne, 2 to szczególnie sztos :D Ale 3 - słaby mocno, nie wiem czy obejrzę 4 kiedy powstanie. Szkoła dla elity mnie pozytywnie zaskoczyła, podobał mi się. No i ostatni - You dla mnie nie fajny, zupełnie nie rozumiem jego fenomenu, dla mnie jest zwyczajnie nudny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myslalam tak jak Ty, ale zmienilam zdanie po dzisiejszym odcinku...

      Usuń
  2. Muszę obejrzeć Bodyguard i Riverdale ;) Stranger Things bardzo mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam już cześć z tej listy, a z niektórymi tytułami dopiero zaczynam przygodę. Co do polecenia od siebie mogę z wymienionych zachęcić do zobaczenia: Szkoła dla elity i Orange is the new Black. Według mnie są to dwie świetne propozycje, które warto zobaczyć. Bardzo fajny wpis, zapraszam również do siebie na ostatni wpis na modanatak. Pozdrawiam cieplutko kochana;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam Netflixa, dzięki za polecane seriale. Bardzo lubię Stranger Things. Warto obejrzeć midnight –czad!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wolę filmy, ale poleciłam Twoją listę mojej przyjciółce:)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko, nie znam żadnego z nich! Czekają mnie długie wieczory przed telewizorem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie podobnie, You też wypadl słabiej niże genialny Boduguard, Orange i Szkoła dla elity. Ja polecam jeszcze Dom z Papieru, Orphan Black 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. jeszcze nic nigdy nie ogladalam na netflixie jakos ciegle czasu na to brak

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja oglądam Telefonistki, polecam :D

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy komentarz.
Wpadaj częściej! :)